JODOH







Member: "Jeles kan tengok orang lain amik gambar ngn couple memasing!."

Aku      : "Ya."

Member: "Ya gapo?"

Aku      : "Ya, aku dah siap doakan mereka clash cepat-cepat."

Member: " Erk ........."

Aku      : "Clash pastu harap depa sambung ngn ikatan pernikahanlah."

Member: "Bro, bila nak nikah sebenarnya ni?"

Aku      : "Jodoh tu melibatkan dua orang, kan? Kita tak tahu jodoh kita siapa, kan?"

Member: "A'ah."

Aku      : "Secara logiknya, bila-bila tu hanya akan terjadi bila dua pihak bersungguh-sungguh. Aku dah bersungguh. Aku agak jodoh aku tu yang tak bersungguh-sungguh. Duk main-main lagi. Duk selfie-selfie lagi kot. So, selagi dia tak cari aku, aku pun tade mood ah nak cari dia. Aku nak tengok lama mana dia nak poyo macam tu. Dia nak tunggu sampai gigi dia tercabut, ok fine. Biar sama-sama takde gigi. Adil dan saksama. Aku melingkup. Dia pun melingkup."

Member: "............"

Aku      : "Aku harap bila aku tanya dia nanti, 'why u lambat sgt hah?', dia tak jawab, 'jalan jem teruk gila-gila;-

i) Dari Tol Sentul ke Tol Gombak 2 jam (biasa 15 minit).

ii) Tol Gombak ke Tol Bentong dalam 3 jam (biasa 1 jam).

iii) Plaza tol Jabor 3 jam berbaris byr tol. (biasa 15 minit).


"Member: "krik krik krik..................."


                                                                                                                                                                                                            - Encik Sederhana




Comments

Post a Comment

In a nutshell, Thanks for your comment!

Popular posts from this blog

XPDC Gua Batu Maloi

Gunung Silipat, Betong Thailand

Part 1 : Pendakian ke Kem Baha

Rumah Salji, Bukit Cerakah Shah Alam

Bukit Marak, Kelantan

Jumaat Di Kota Mekah

Asykar Pencen!

Air Terjun Lepoh, Hulu Langat